- Informacja -
ul. Warszawska 30
tel. 62 599 30 81
Partnerzy
Akademia Piłkarska Reissa Kępiński Ośrodek Kultury KKS Polonia Kępno Gminny Ośrodek Kultury w Perzowie Kepnosocjum.pl
Sonda:
Czy planujesz wyjechać na urlop w tym roku?
Newsletter:

Bralin: Czwartkowe wakacyjne wyjazdy

Akcja Katolicka z Bralina zorganizowała w lipcu dwie wycieczki dla dzieci z gminy Bralin: 8 lipca do Opola, a 15 lipca do Uniejowa. Oba wyjazdy realizowane były w ramach zadania pn. „Wycieczki turystyczno-krajoznawcze”, na które Oddział Akcji Katolickiej otrzymał dofinansowanie z Gminy Bralin w konkursie ofert na realizację zadań publicznych

8 lipca z Bralina do Opola wyruszyło 47 dzieci. Zwiedzanie Opola rozpoczęliśmy od Rynku z ratuszem. Tam podziwialiśmy otaczające kamienice odbudowane po wojnie w stylu nawiązującym do baroku. Spacerowaliśmy też Aleją Gwiazd Polskiej Piosenki. W Muzeum Śląska Opolskiego widzieliśmy zgromadzone eksponaty archeologiczne i historyczne miasta i regionu. Potem wybraliśmy się na spacer na Wyspę Bolko – zielone płuca miasta, by dotrzeć do opolskiego ogrodu zoologicznego.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że po wejściu do zoo nie zauważamy żadnych masowych krat ani wysokich ogrodzeń ze zwierzętami. Witają nas natomiast wybiegi malowniczo usytuowane wśród zieleni – kwiatów i innych ciekawych roślin. Można mieć wrażenie, że to nie ogród zoologiczny a botaniczny. Atrakcyjność temu miejscu dodają wyspy i strumienie, tworząc jednocześnie naturalną barierę oddzielającą zwierzęta od zwiedzających. Na powierzchni 20 ha ogrodu znajduje się ponad 1000 zwierząt dla radości dzieci i nas dorosłych. Było karmienie, zabawa w parku Zoolandia i na placu zabaw.

Kolejny wyjazd zaplanowaliśmy na 15 lipca do Uniejowa. Z naszej oferty skorzystało 48 dzieci. Przy brzegu Warty nad Uniejowem góruje gotycki Zamek Arcybiskupów Gnieźnieńskich w otoczeniu dużego parku. Tam udaliśmy się na początku naszej wyprawy. A potem wymarzone Termy Uniejów. Korzystaliśmy z radością z pływalni, gorących solanek, biczy, dysz, jacuzzi, zjeżdżalni i innych atrakcji, a słoneczna pogoda sprzyjała zabawie. Mali turyści byli zachwyceni, korzystali po kilkanaście razy z niektórych atrakcji. Następnie pojechaliśmy do Świnic Warskich, miejscowości położonej nieopodal Uniejowa, do Sanktuarium Urodzin i Chrztu św. Faustyny Kowalskiej – orędowniczki Miłosierdzia Bożego. Ks. Przemysław Kapała celebrował mszę św. w intencji wszystkich dobroczyńców, którzy wsparli nasze wakacyjne wyjazdy. Zadowoleni wracaliśmy do domu.

Opiekę nad uczestnikami wyjazdów sprawowali: Maria Rabiega, Maria Lemanik, Agnieszka Doktor, Elżbieta i Jan Leśniarek, ks. Przemysław Kapała. Szczególne podziękowania kierujemy do oddziału Akcji Katolickiej, któremu przewodniczy pani Maria Rabiega oraz Wójta Gminy Bralin pana Romana Wojtysiaka i ks. Romana Krzyżaniaka. Wszystkim za wszystko dziękujemy i życzymy bezpiecznych wakacji.