Kępno: Jak radzić sobie z porażką?
W Szkole Podstawowej nr 1 w Kępnie w miesiącach luty – kwiecień odbyły się spotkania eksperta z nauczycielami-wychowawcami, których rezultatem stała się wystawa prac plastycznych uczniów klas II i III
W Kępnie kończy się obecnie realizacja I etapu projektu pn. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie kępińskim”, który w 100% sfinansowany został z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W ramach tego przedsięwzięcia odbywały się spotkania nauczycieli ze szkoleniowcami, którzy prowadzili w szkołach - po uprzedniej szczegółowej analizie potrzeb określonej placówki - szkolenia o rozmaitym charakterze.
Zgodnie z Rocznym Planem Wsparcia opracowanym przy współudziale nauczycieli w Szkole Podstawowej nr 1 im. Bohaterów Westerplatte przeprowadzono cykl spotkań eksperta z nauczycielami-wychowawcami. Ich wspólne działania skierowane były bezpośrednio na ucznia, którego wychowawca wraz z ekspertem chcieli niejako przygotować na różne szkolne niepowodzenia, które wpisane są w życie szkoły. Każde dziecko inaczej też pojmuje niepowodzenie, granice między porażką a sukcesem są w tym przypadku bardzo szerokie. Zachowanie najmłodszych w dużej mierze wyznaczone jest przez cechy ich temperamentu. Dzieci różnią się między sobą takimi właściwościami jak: wydajność pracy, odporność na znużenie, łatwość powstawania napięcia emocjonalnego itp. Niezwykle pomocne w walce z niepowodzeniami uczniów w nauce szkolnej są zabiegi typu orientującego. Dzięki nim dowiadują się oni czego, dlaczego i jak powinni się uczyć, jakie zainteresowania i uzdolnienia rozwijać.
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Kępnie uczyli się, jak nie poddać się porażce, później w formie plastycznej przedstawiali sytuacje, dzięki którym można pokonać poczucie niepowodzenia. W tej mierze pomysłowość dziecka okazała się – jak zwykle - niezastąpiona. Najmłodsi wskazywali na potrzebę uzewnętrzniania swoich emocji, konieczność podejmowania działań na świeżym powietrzu i nieodzowność wsparcia najbliższych. Uczniowskie prace ozdobiły korytarz szkolny i tym samym stały się przedmiotem zainteresowania całej społeczności, wywołując oczekiwane dyskusje. Miejmy nadzieję, że rozmowy te – inicjowane zapewne często przez samych nauczycieli - okażą się pomocne w szkolnym życiu dziecka.
Dodaj link do:
Redakcja portalu Kepnianie.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez Internautów. Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy, naruszające normy prawne, obyczajowe lub niezgodne z zasadami współżycia społecznego będą usuwane.