Kępno: „Czerwony ratunek”
Od roku szkolnego 2011/2012 każdy uczeń gimnazjum musi uczestniczyć w co najmniej jednym projekcie edukacyjnym. Obowiązek ten dotyczy już wszystkich klas gimnazjalnych, ponieważ wszystkie realizują nową podstawę programową. Uczeń może podjąć więcej projektów, jednak na świadectwie ukończenia gimnazjum zostanie wpisany tylko jeden – ten, który sam wskaże. Młodzież z Gimnazjum nr 2 im K. K. Baczyńskiego w Kępnie – wcielając w życie nowe rozporządzenie – pod koniec minionego roku szkolnego w sali Kępińskiego Domu Kultury zaprezentowała film fabularny, który nakręcono właśnie w ramach projektu edukacyjnego
Termin realizacji projektu, zgodnie z treścią rozporządzenia (szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego określa dyrektor gimnazjum w porozumieniu z radą pedagogiczną), jest ustalany w szkole. Najczęściej jego realizacja odbywa się w klasie drugiej. Przesuwanie udziału w projekcie do III klasy wydaje się mniej korzystne ze względu na przygotowania uczniów do egzaminu gimnazjalnego.
Zgodnie z tą zasadą w Gimnazjum nr 2 w Kępnie pracą nad projektem pt. „Czerwony ratunek - nakręcenie filmu fabularnego” zajęła się klasa IIc. Uczniowie pracowali pod kierunkiem Bernadetty Kossarzeckiej i Lidii Dąbrowskiej. Pierwszym etapem realizacji przedsięwzięcia okazał się podział klasy na grupy tematyczne. Zgodnie z zaleceniami zespoły projektowe zostały zróżnicowane pod względem płci, potencjału intelektualnego oraz uczniowskich uzdolnień. Nad „Czerwonym ratunkiem” pracowało więc kilka zespołów, pierwszy przygotował historię filmu i właśnie od prezentacji multimedialnej na ten temat rozpoczęło się wtorkowe spotkanie w sali dawnego „Anatola”. Następnie przedstawiciele poszczególnych grup podzielili się wrażeniami z pracy nad filmem. Młodzież mówiła o tym, jak przygotowała scenariusz, stroje i rekwizyty oraz muzykę (w trakcie filmu wykorzystano kompozycję uczniowską). Oddzielny zespół zajął się promocją przedsięwzięcia, zadbano o patronat medialny (między innymi rolę taką przyjął „Tygodnik Kępiński”), zaproszenia i ogłoszenia w lokalnej prasie. Reżyseria i charakteryzacja aktorów również należała do gimnazjalistów. Przed projekcją uczniowie zaapelowali o uruchomienie poczucia humoru zgromadzonych i w obecności nauczycieli, rodziców i gości zaprezentowali swój własny film fabularny. –Jestem dumna z osiągnięć moich uczniów, zaprezentowany film dowodzi, jak wiele posiadacie talentów. Fakt ten napawa optymizmem i radością – mówiła na zakończenie spotkania Lidia Kasendra, dyrektor gimnazjum.
Udział gimnazjalistów w projekcie stwarza im możliwość zaprezentowania własnych zainteresowań i zdolności. Staje się też okazją do wypracowania form współpracy z innymi osobami.
Dodaj link do:
Redakcja portalu Kepnianie.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez Internautów. Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy, naruszające normy prawne, obyczajowe lub niezgodne z zasadami współżycia społecznego będą usuwane.